De cate cruci mai este nevoie…

Până când vom opri crimele sistemului sanitar românesc. Câți copii nevinovați mai trebuie să moară din cauza unor retarzi aflați în marele rahat ce poartă numele de sistem sanitar din România? Câte lacrimi mai trebuie să curgă până vedem primii medici după gratii? Cât timp se vor mai acoperi unii pe alții în această mafie mizeră din medicina românească interesată parcă doar de șperțul plimbat între buzunare, de concediile prin Spania, America, Franța sau de conversațiile intelectuale de la nunți, botezuri?

Astăzi a fost o zi groaznică. A fost o zi în care prietenii mei Ciprian și Florentina și-au îngropat copilul. A fost o zi care nu ar fi trebuit să existe dacă trăiam într-o țară normală. Într-o țară civilizată. Dar gunoaiele au lovit din nou, de această dată într-un prieten, și nu pot sta deoparte. Și nu mai vreau să stau deoparte.

Povestea o știți de la televizor. O puteți vedea aici, împreună cu drama înmormântării. Sunt afectat cu mult mai mult decât credeam, și am fost impresionat dincolo de orice limite de această dramă. O dramă cauzată de gunoaie, cauzată de un spirit pur românesc de neglijență și nepăsare. Am fost impresionat gândindu-mă prin ce trec prietenii mei. Am fost impresionat gândindu-mă ce înseamnă să îți pupi copilul înainte să se pună capacul sicriului deasupra sa. Gândindu-mă ce înseamnă ca la spital să dai la o parte pătura să te uiți la trupul neînsuflețit al puiului pe care cu câteva ore înainte îl mângâiai gândindu-te cum îl vei lua acasă după această procedură pentru a te bucura de el, de voioșia sa, de ochii săi, de el. Scriind aceste rânduri mă simt din nou cuprins de acel sentiment uriaș de durere ce exista în sufletele tuturora la slujbă și la înmormântare când ne întrebam „de ce”? Mă simt cuprins și de sentimente de furie oarbă împotriva celor care au lăsat această tragedie să se întâmple. Pentru că această tragedie nu vine doar din CMU cu ai săi medici care la un coleg de-al meu i-au ratat o operație pe ochi, la un altul i-au diagnosticat o fractură drept entorsă sau alte aberații. Vine din tot sistemul sanitar românesc care este corupt, mizer și în care oamenii au rangul de experți în a-și acoperi mizeriile și eșecurile.

Să ne uităm cu un ochi mai atent la acest sistem. În el vei avea cel mai bun tratament și vei fi un VIP dacă faci parte din el (ești doctor, eventual și primar) sau dacă ești șmecher (cu bani, președinte de bancă, secretar de stat, judecător, procuror etc) de care membrii sistemului se pot folosi. În rest Dumnezeu cu mila, și ferească Cel de Sus să te îmbolnăvești că naiba te-a luat. Mi-l amintesc pe Ciprian în primele zile când David se născuse cum îmi spunea „Dumnezeule cum se pricep ăștia să te facă să scoți banii din buzunar”. Rețeta era simplă: „este foarte dificil să spunem acum cât de bine va fi”, „prognoza noastră este rezervată”, „trebuie un tratament atent” etc. Sunt sigur că mulți dintre voi care citiți cunoașteți foarte bine despre ce vorbesc aici. Dar să ne reîntoarcem la cei din sistem și la șmecheri. Cei din sistem știu foarte bine să se acopere unii pe alții. Dacă chirurgul a ratat operația, lucrurile se pot „corecta” rapid la autopsie, dar de obicei nici nu se ajunge la autopsie (rețeta: „puteți cere o autopsie, dar să știți că este foarte intruzivă și îl ciopârțesc complet, îl taie bucăți pe dinăuntru” – spune asta unei femei de la țară care și-a pierdut soțul, și puye autopsie). Foarte rapid medicii se vor acoperi între ei (cu mici excepții), iar Colegiul Medicilor face o treabă minunată în a da sancțiuni penibile (5% la salar și aberații de astea) sau în a se pronunța în favoarea medicului. Oricum cel mai ușor este să dai vina pe pacient sau pe rudele acestuia, pentru simplul motiv că dacă pacientul este mort nu are cum se apăra, logic, iar pe rude le îneci în termeni medicali de nici naiba nu mai înțelege nimic.

Cu procurorii și judecătorii este simplu de asemenea: dacă procurorul X a trecut prin mâinile doctorului Y, și să zicem doctorul Z a comis-o, Y dă telefon rapid la X și problema se rezolvă. Nu de alta, dar X nu știe când din nou trebuie să treacă prin experimentata mână a doctorului Y. Similar la judecători. Sistemul este atât de bine conturat, Dumnezeule! Și totul se învârte în jurul unor sume halucinante și a unor crime oribile cauzate de neglijență, nepăsare, neprofesionalism. O poveste înfiorătoare în acest sens o găsiți la Nevasta lui Arhi.

Concluzia cazului de față. Poliția cere mandat de percheziționare electronică a aparatului RMN, procurorii dau și anume puye. Adică nu se dă nimic. Eroare. Nici o problemă, cineva dă ceva. Adică dă CMU un comunicat către abonați prin care își spune punctul de vedere și dă vina pe părinți. Așa, probabil CMU crede că suntem proști. Ghinion. Nu suntem. Nu veți mai dormi noaptea de acum încolo, că nu ne lăsăm. Priviți atent gratiile unor garduri, a unor ferestre, este bine să vă obișnuiți cu ideea.

Technorati tags:

Published 1 iulie 2009 23:44 by tudorg
Filed under:

Comment Notification

If you would like to receive an email when updates are made to this post, please register here

Subscribe to this post's comments using RSS

Comments

2 iulie 2009 05:29 by Razvan

# re: De cate cruci mai este nevoie…

Si eu sunt inca in stare de soc...

Cred ca asta e momentul in care iti vine sa te faci justitiar si sa aplici propria lege...

2 iulie 2009 06:06 by Cristian

# re: De cate cruci mai este nevoie…

No comment is my comment. Sad, but true. :(

Dumnezeu sa-l odihneasca!

2 iulie 2009 08:07 by cristi

# re: De cate cruci mai este nevoie…

De cate vor fi nevoie, pana ne vom da seama ca daca justitia nu ne apara trebuie sa luam atitudine! Sigur nu este o idee buna sa ne facem singuri dreptate dar daca asta e sigura cale ce sa ne facem?? Noua ne-ar trebui un justiar, cineva care sa impuste vreo 2-3 doctori, vreo 2-3 judecatori sa ii invete minte pe ceilalti sa isi faca treaba cum trebuie... ca asta e singura cale... frica!

3 iulie 2009 01:22 by Note to Self « Vlad’s Happy Place

# Note to Self « Vlad’s Happy Place

# Mai scriu şi eu ceva | Denisuca - nevastă de Coşmar

5 iulie 2009 05:08 by Bogdan Epureanu

# re: De cate cruci mai este nevoie…

Dumnezeu sa-l ierte pe copil, dintre toti cei implicati el cu siguranta nu a fost vinovat.

6 iulie 2009 16:14 by andreea

# re: De cate cruci mai este nevoie…

De ce judecati fara sa fiti in cunostinta de cauza?  De ce generalizati si ne bagati pe toti in aceeasi oala? Eu sunt medic rezident, am 1000 de lei salariu, bani care nu imi ajung nici macar de chirie si nu am luat spaga in viata mea, nici macar in garzi cand poate nu aveam in buzunar bani  de o sticla cu apa sau o cafea. Imi e scarba de atitudinea asta pe care o aveti, de lipsa de respect ( mi s-a intamplat sa am pacienti care mi se adresau cu apelativul "fa" ). Imi este frica sa incerc sa ma apropii de pacient, sa fiu amabila, pentru ca respectivul  se gandeste ca vreau spaga. Aveti idee ce inseamna sa inveti 14-16 ore /zi timp de un an,fara pauze, fara iesit la un suc? Atat am invatat ca sa iau rezidentiatul, si am fost in culmea fericirii cand am putut sa-mi aleg specialitatea pe care o vroiam. Insa tot entuziasmul s-a dus naibii cand m-am lovit de realitatea din spitalele romanesti. Pe de o parte ma confrut cu lipsa de materiale, pe de alta parte cu atitudinea de rahat a pacientilor si a presei care continua sa arunce cu noroi in noi.  Voi chiar credeti ca un medic ar face rau intentionat, ar omora pacientul asa,  pentru ca nu i s-a dat spaga sau din comoditate???. Nu se joaca nimeni cu viata oamenilor, nu ne mai tratati ca pe niste criminali! E adevarat, mai sunt si medici incompetenti, dar orice sistem medical are astfel de specimene. E adevarat, majoritatea iau spaga, dar nu am intalnit medic care sa conditioneze actul medical ( cu sau fara spaga medicii fac tot ce se poate  pentru pacient). Si credeti-ma ca este al naibii de greu sa tratezi cand nu ai pe ce sa pui mana, cand la farmacie nu exista un simplu antibiotic sau o fiola de furosemid. Si totusi ne facem treaba, nu notam in foaie ca nu am avut de exemplu sistem de aspiratie sa facem o paracenteza, o facem in galeata, cu un sistem improvizat din perfuzoare.  Ne agitam, improvizam, gasim solutii, cu toate ca legal am fi acoperiti daca am nota in foaia de observatie ca am vrut sa facem nu stiu ce manevra, dar nu am avut materialele necesare. Si dupa tot efortul depus,dupa garzi de 30 de ore, ajung acasa si deschid televizorul pt ca sunt atat de obosita incat nici sa dorm nu mai pot, si vad cum ma improasca cu noroi pe mine, ca medic, o idioata de prezentatoare tv care habar nu are ce vorbeste. Imi este atat de scarba incat ma gandesc sa plec in afara. Plec si or sa plece si alti colegi care s-au saturat de atitudinea voastra, si voi o sa aveti medicii pe care-i meritati ( adica toti incompetentii care n-au reusit sa plece).

6 iulie 2009 16:42 by tudorg

# re: De cate cruci mai este nevoie…

@Andreea - merci de comentariu. Așteptam comentariul și părerea unui medic. De ce: mama mea și soția mea sunt medici. Deci cam știu despre ce vorbesc. Știu ce înseamnă să fii rezident. Dar hai să tratăm puțin ce spui tu aici.

„ Imi este frica sa incerc sa ma apropii de pacient, sa fiu amabila, pentru ca respectivul  se gandeste ca vreau spaga” - asta este o prostie. Scurt și simplu. Apropie-te și fii amabilă. Când/dacă îți dă șpagă, iei decizie - o refuzi sau o accepți.

„ Voi chiar credeti ca un medic ar face rau intentionat, ar omora pacientul asa,  pentru ca nu i s-a dat spaga sau din comoditate” - da. Nu o generalizez, dar sunt medici care te lasă să mori dacă nu cotizezi. Și care continuă să profeseze. Și nu sunt puțini.

„majoritatea iau spaga, dar nu am intalnit medic care sa conditioneze actul medical ( cu sau fara spaga medicii fac tot ce se poate  pentru pacient)” - tu nu, eu da. Și am întâlnit destui. Sau ești naivă, sau lucrezi într-un spital plin de oameni deosebiți, caz în care este momentul să te consideri foarte norocoasă.

„la farmacie nu exista un simplu antibiotic sau o fiola de furosemid” - asta așa este. Și Ministerul nu face nimic, sunt licitații blocate de medicamente.

„Si dupa tot efortul depus,dupa garzi de 30 de ore, ajung acasa si deschid televizorul pt ca sunt atat de obosita incat nici sa dorm nu mai pot, si vad cum ma improasca cu noroi pe mine, ca medic, o idioata de prezentatoare tv care habar nu are ce vorbeste” - nu cred că pe tine te-a împroșcat, nu a vorbit de Andreea. Ci a vorbit de medici care au făcut-o lată, again and again, în țara în care nu faci pârnaie dacă omori un om. Și dacă crezi că habar nu are ce vorbește, ai șansa să comentezi pe blog la obiect. Și că tot am ajuns aici, din ce am spus în acest post, ce anume nu este adevărat? Am relatat o realitate.

„Plec si or sa plece si alti colegi care s-au saturat de atitudinea voastra” - asta este o altă tâmpenie. Pleci fiindcă dincolo este mai bine, fiindcă acolo poți opera și trata bolnavi cu aparatură funcțională, cu oameni responsabili, și pentru care viața omului reprezintă ceva. De-aia pleci.

6 iulie 2009 19:03 by Andreea

# re: De cate cruci mai este nevoie…

1 - Oricum sunt amabila si vb respectuos, dar pastrez o oarecare distanta, pt a evita privirea aceea pe care o au in momentul in care devin "suspect" de amabila ( se uita la mine de parca as fi o cersetoare, si am si eu mandria mea).

2 - Ti-a murit cineva apropiat pt ca nu a cotizat? Si sincer, de cate ori ti s-a cerut sa cotizezi? Ca rezident am stagii prin diverse spitale, si , crede-ma, majoritatea medicilor isi fac treaba indiferent daca primesc sau nu plicul. Cei de care vorbesti tu sunt exceptii, nu regula. Sa vb si de pacienti un pic. Marea majoritate pornesc de la ideea ca medicii sunt spagari, dau spaga fara sa li se ceara, eventual si insista daca medicul refuza si pe urma striga in gura mare: "dr x mi-a luat x lei ca sa imi faca nu stiu ce interventie" si "  nu se uita nimeni la tine daca nu cotizezi bla bla",el cotizand de la bun inceput si prin urmare neavand de unde sa stie cum ar fi fost tratati fara plic. O alta categorie este reprezentata de cei care vin de la bun inceput cu capsa pusa, sunt ferm convinsi ca vor fi tratati prost si fac galagie nefondat, pe motive complet aiuristice, permanent nemultumiti si cu profunde cunostinte medicale care le permite sa judece actul medical ( am avut recent un pacient pentru care m-am dus special intr-o zi libera sa vad ce face si sa verific un set de analize -nu mi-a cerut nimeni sa fac asta, eram in timpul meu liber- si in timp ce ii luam o tensiune el comenta ca in viata lui nu a vazut asemena incompetenta, si, vai, cum am putut sa-l las sa-l doara spatele fara sa-i dau nimic de durere, el putea sa faca un infarct din cauza durerii, cum pot fi asa inconstienta????( durere de spate care ii aparuse de vineri seara, actiunea intamplandu-se sambata de dimineata, si avand drept cauza patul un pic cam incomod). Si mai sunt si exceptii, intr-adevar, pacienti cu bun simt care respecta indrumarile, trateaza medicul cu respect si mai spune si un multumesc la externare, eventual insotit de un buchet de flori ( flori primesc, recunosc, daca sunt oferite la externare si insotite de o atitudine ok).

3 Ministerul nu face nimic pentru ca nu are ce sa faca, nu sunt bani, si asta pt ca sunt putini cei care cotizeaza la asigurarile de sanatate in comparatie cu cei care beneficiaza. Si, sincer, cunosc o groaza de oameni care au pe cartea de munca salariu minim pe economie si in realitate mult mai mult. In afara, in tarile civilizate, serviciile medicale sunt scumpe, si daca nu ai asigurare mori cu zile, nu te baga nimeni in seama. Eu la camera de garda am cam 20-30% neasigurati care, culmea, sunt cei care fac galagie si au pretentii absurde.

4 Ba da, pe mine ma  mproasca atunci cand spune ca medicii sunt incompetenti si spagari. Sunt medic si ma consider jignita cand niste neavizati fac afirmatii de genul asta.

5 Ce realitate? Ai acuzat inainte sa se faca publice rezultatele anchetei, fara sa stii cum si ce s-a intamplat, ai decretat de la tine putere ca cei care s-au ocupat de copil sunt criminali. Cu ce drept faci tu astfel de afirmatii? Ce competenta ai tu sa dai astfel de verdicte? Si sa nu uitam ca acest copil ( Dumnezeu sa-l odihneasca) avea probleme medicale grave. Investigatia implica destule riscuri si pt cineva sanatos, are un grad de mortalitate si probabil parintii au semnat u document in care erau pusi la curent -document fara care nu se face astfel de investigatie. Ai spus la un moment dat "probabil CMU crede că suntem proști. Ghinion. Nu suntem " Parera mea este ca toti cei care lanseaza astfel de acuzatii fara sa astepte macar rezultatul anchetei,pt ca se considera ei mari experti in medicina, sunt prosti. Ghinion pentru ei si pentru noi, cei care suferim consecintele acestei campanii de denigrare. Si realitatea nu este ce ti s-a povestit tie. Pentru a-ti forma o parere trebuie sa asculti ambele parti, nu? Tu pornesti de la niste idei preconcepute si te bati cu pumnii in piept ca nu esti prost/proasta. HMMMM, mai gandeste-te.

6  Nu imi spune tu mie de ce plec. Cred ca stiu mai bine ca tine ce ma motiveaza. Nici daca ai avea mama diplomelor in psihologie nu ai avea dreptul sa afirmi ca stii tu de ce vreau eu sa plec. Cu lipsa de diverse materiale ma pot acomoda, este chiar o provocare si satisfactiile sunt mult mai mari cand reusesti sa faci ceva neavand la indemana ce au cei din afara. Si in plus i-as trata pe oamenii mei, in tara in care m-am format ca medic,in sistemul care m-a instruit ( asta m-a tinut pana acum aici). Din cauza oamenilor ca tine vreau sa plec.

6 iulie 2009 21:23 by Andreea

# re: De cate cruci mai este nevoie…

Se pare ca totusi nu am dreptul la replica din moment ce penultimul meu comentariu nu apare. Pacat...... Imi pierd vremea pe aici, mai bine ma duc sa invat germana sau franceza.

6 iulie 2009 23:42 by Florin Matincă

# re: De cate cruci mai este nevoie…

@Tudor - imi pare rau sa aud de cele intamplate. Condoleante familiei.

@Andreea - pana una alta in sistemul romanesc de sanatate, daca nu dai spaga nu faci nimic - adica mori cu zile. Medicii nu se mai satura sa incaseze spaga, inclusiv asistentele sunt niste mizerabile daca nu le bagi banu. Toti vor, toti cred ca li se cuvine. Dar ce ofera ?

Incearca sa vezi diferenta ducandu-te intr-o clinica privata. Stii cum e sa te duci la ora programata, sa intri, sa fii tratat cu respect si bunavointa ? Fara spagi, fara cunostinte care intra in fata ta, fara doctori care beau la cafea jumate de zi ? Da, se poate !

Prefer sa dau banii unui sistem privat decat sa fiu tratat ca un nimic.

Inteleg ca esti la inceput, ca te confrunti cu niste probleme reale (lipsa de echipamente, medicamente) insa lumea priveste sistemul la modul general.

Cate aparate de mii de euro stau nefolosite ? Oare cu banii aia nu se putea face nimic ? Sunt convins ca da. Insa Romania este tara in care nu se va mai intampla nimic bun.

6 iulie 2009 23:45 by Florin Matincă

# re: De cate cruci mai este nevoie…

Ahh ... si zici ca ramanem cu medicii pe care-i meritam. Ce te face sa crezi ca ii meritam ?

Oare nu voi, medicii, v-ati construit impreuna aceasta imagine ? Nu v-am contruit-o noi, ci voi prin faptele voastre.

7 iulie 2009 14:07 by Gabriel

# re: De cate cruci mai este nevoie…

@Andreea

iti apreciez onestitatea, dar fum fara foc nu e, asa ca iti confirm ca majoritatea doctorilor iau spaga..ca cer direct, ca nu cer, ca te tine in spital fara sa-ti faca nimic si doar dupa ce le dai dreptul vin si te baga in seama, ei sunt acolo .. pe de alta parte, doctorii nu accepta sa primeasca in vazul lumii, asa ca nu ai de unde sa stii ce fel de doctori ai in jurul tau..

ce nu inteleg e ca daca doctorii nu iau spaga, de ce nu refuza de fiecare data...inteleg ca au salarii mici, cei la inceput de cariera, dar pentru asta exista metoda protestului, sa iesiti in strada macar odata pe luna, si lucrurile se vor schimba...

am fost in spital, chiar recent, si a trebuit sa platesc servicii medicale desi luna de luna, an de an, am contribuit cu mult decat contribuie altii ... si la cel bun? cand am ajuns in spital a tb sa platesc o urografie..pai din zeci de milioane care le dau lunar, nu se putea face o urografie gratis, daca tot vin in spital din 5 in 5 ani? am dat si spaga, ca asa se merge..nici unul nu a refuzat.

dupa experienta recenta in spital m-am hotarat sa nu mai platesc la CAS, asa ca am renuntat la CM si am trecut pe PFA..cu diferenta ramasa imi platesc cotizatia minima la CAS si imi ramane si de spaga..trist, nu?

tot timpul am fost si am gandit ca e normal sa platesc taxe, asa e sistemul, dar daca tot platesc ma astept sa fiu tratat ca un om..

eram la rand si asteptam sa fac urografie si a venit un alt pacient cu o cutie de bomboane, a intrat in fata mea, a facut urografie, desi aveam programare...dar era programarea celor care dau dreptul, celor care au relatii..

imi doresc sa pleci din tara, sa vezi cum e acolo, dar sa te intorci si sa educi restul colegilor sa respecte omul..

ieri am avut ocazia sa cunosc o doamna amarata, sotul ei cazuse dintr-un tei...a fost in spital..probleme la cap, la coloana, cheaguri la ficat...iar doctorii il tineau in spital fara sa-i faca efectiv nimic..cerea omul un calmant pentru dureri si asistenta ii raspundea "ca nu e doctorita..." o fi corect, dar ea e acolo ca sa asiste, monitorizeze pacientii

din pacate nici in mediul privat situatia nu e prea roz, am avut ocazia sa stau ore intregi la rand cu tot cu programare, iar chitanta (dovada platii) ti-o cerea doctorul dupa ce te consulta..de ce? as numi evaziune fiscala, la plecare eu nu aveam nici o dovada ca am platit vreun serviciu...

aveti nevoie de mai multi bani, cu siguranta, dar solutia nu e sa luati de la pacienti...cereti de la guvern pentru ca noi la ei platim cotizatia lunara la CAS .. altfel, nu faceti decat sa mentineti acest sistem murdar..

am trait experiente proprii, dar am si auzit de la prieteni altele, asa ca nu ma poti convinge ca doctorii care iau spaga reprezinta o minoritate..

si sunt foarte multe de spus dar nu e spatiu si timp... nu contest ca nu sunt medici buni, corecti ca tine, dar tind sa cred ca reprezentati o minoritate

ce-i aia in care atunci cand vine ministru sanatatii in oras sa-l duci sa-l plimbi doar prin clinicile recent renovate...aratati-i locurile in care aveti nevoie de investitii...

mult succes in medicina..si nu lua personal cele spuse..gandeste-te la sistem, in ansamblu ... nu exista nu sunt bani, ci exista situatii in care banii nu-s cheltuiti cum trebuie...

si ultima, am fost sa donez sange, cum crezi ca s-au purtat cu mine!? .. era un gest de bunavointa, nu aveam nevoie de bonurile lor de masa, ca slava lui Dumnezeu am ce sa pun pe masa ... dar n-are rost sa continui..

inchei prin a repeta, fum fara foc nu e ...

7 iulie 2009 16:15 by Stefan

# re: De cate cruci mai este nevoie…

Nici un parinte pe lumea asta nu merita sa isi ingroape copilul.

@Andreea

Raspunsul este da, ne permitem sa acuzam dintr-un motiv simplu - noi, pacientii, avem adevarul nostru si nimeni nu ne convinge ca gresim; toate anchetele debuteaza la TV fulminant si nu se intampla absolut nimic concret dupa. Cine considera ca s-a facut dreptate cu 5% din salariu pentru nu stiu cate luni inseamna ca nu stie ce vorbeste. Nu e vorba doar de razbunare ci de sentimentul de justete. Eu stiu ca am fost educat asa: gresesti-platesti. Daca nu platesti echilibrul se rupe si intregul sistem de valori se duce de rapa. As putea sa iti dau exemple de nume "mari" in medicina romaneasca ce ar trebui sa isi manace linistiti pensia dar inca presteaza servicii medicale pe "atentii" consistente. Tot asa stiu si alte nume care nu se misca fara o suma considerabila (hint pentru cunoscatori: spitalul de ortopedie...). Si atunci te intrebi: de ce naiba mai platim pentru serviciile medicale? De ce platim impozite?

Da, avem adevarul nostru si din pacate voi, medicii si asistentele si infirmierele, cu fiecare contact cu sistemul medical de stat nu faceti decat sa confirmati acest adevar.

Am scris la un moment dat un comentariu despre spaga vs. recunostinta. Toata lumea intelege ca sunteti dependenti de ceea ce primiti "extra"; dar doar cei care mai au o urma de omenie se multumesc cu mult/putin cat primesc. Si acestia sunt putini. Restul insa...

7 iulie 2009 16:23 by Andreea

# re: De cate cruci mai este nevoie…

@Florin - Tu nici macar nu spui "majoritatea" , decretezi direct- TOTI medicii sunt spagari. Eu sunt medic si nu iau spaga,deci spui prostii. Si de oferit sa stii ca oferim destul, eu personal am invatat intr-un stil barbar si invat in continuare, si imi pun si sanatatea in joc in garzile fara somn si care ma epuizeaza fizic si psihic. In legatura cu cafeaua de jumatate de zi, eu in 2 ani am facut litiaza renala pentru ca pana la 14-15.oo nu am timp nici un pahar cu apa sa beau. Nu , imaginea asta nu ne-am construit-o noi,ne-ati pus-o in carca voi,care denaturati si interpretati faptele nostre din exterior, fara sa aveti habar ce vorbiti.

7 iulie 2009 16:46 by Andreea

# re: De cate cruci mai este nevoie…

@ Gabriel- Fara foc nu e fum, ai dreptate. Eu nu am contestat faptul ca se ia spaga in spitale si ca sunt si medici incompetenti, dar se exagereaza grosier. Spre exemplu , tu ai acuzat direct ca nu i se facea nimic domnului care a cazut din tei, dar stii tu ce trebuie sa se faca in astfel de cazuri??? Poate numai de monitorizare avea nevoie, poate leziunile nu erau de operat, poate avea contraindicatii la administrarea de calmante. Nu stii, nu ai cunostiinte medicale si totusi ai clasificat deja cazul ca pe o alta dovada de incompetenta si nepasare a medicilor. Genul asta de atitudine ma deranjeaza.

7 iulie 2009 22:13 by Florin Matincă

# re: De cate cruci mai este nevoie…

@Andreea poate ca tu esti exceptia care incalca regula. Cui crezi ca ii pasa ca tu esti din interior ... eu iti zic aspectul cel mai important, cum sunteti vazuti in exterior. Faptul ca tu accepti sa lucrezi in acel sistem si esti epuizata, este pana la urma strict alegerea ta. Iar daca tu nu faci ceva pentru tine nu te astepta sa faca sistemul sau noi.

Repet, medicii, cu nesimtirea si lacomia lor, au transformat sistemul medical intr-o cloaca de corupti, nu noi. Si este grav ca au loc tragedii din cauza asta.

8 iulie 2009 22:05 by Gabriel

# re: De cate cruci mai este nevoie…

@Andreea Posibil sa ai dreptate si sa fi gresit clasificand gresit cazul, dar pe foaia de externare scrie ca pacientul X a hotarat sa paraseasca spitalul contrar indicatiilor medicale. Care!? Dar lui nu i se facea nimic in spital, nici macar un calmant nu i se dadea pentru durere.. Sotia lui spunea ca doctorul a inceput sa tipe la ea atunci cand a cerut cateva detalii, lamuriri..banuiesc ca nu e o atitudine potrivita..iar pe foia de externare i-a recomandat sa stea la pat si i-a dat o reteta cu vitamine...nimic mai mult..dar cum nu-s doctor, poate e diagnosticul corect..ramane de vazut.

Oameni ca tine ar trebui sa se gandeasca cum sa schimbe sistemul, imaginea, sa scoata la suprafata doctorii care incalca regulile..mi-ar placea sa cred ca reprezinti o minoritate, dar statistic, daca 9 din 10 spun ca doctorul a primit spaga, ca dupa spaga a inceput sa practice meseria, atunci inseamna ca reprezinti o minoritate.. dar cum in ziua de astazi minoritatile primesc mai multe drepturi decat majoritatile, cine stie ce urmeaza..

11 iulie 2009 16:48 by cristi

# re: De cate cruci mai este nevoie…

@andreea . Am un prieten care avea sotia insarcinata si o tampita de doctorita i-a facut cezariana inainte de termen... si stii de ce din cauza ca a doua zi trebuia sa plece in concediu. Si copilul a avut probleme de respiratie, a stat 2 saptamani intubat la Iasi la spitalul de copii... Generalizam??? Pai generalizam pentru ca in general asa fac doctorii... tu poate ca nu iei spaga, dar sunt sute de alti doctori care iau. Eu din cauza unei doctorite m-am operat de ulcer la varsta de 16 ani pentru ca atunci cand am fost sa vad ce am, a zis ca am gastrita, si mi-a dat metroclorpramid sau ceva de genul......Abia esti la inceput. Daca vei ramane in tara sigur vei fi si tu una dintre cei care nu isi vor mai face datoria fara un mic supliment din partea bolnavului iar daca nu vei primi...

16 iulie 2009 17:57 by Tudor Galos's blog

# Si totusi se intrezareste ceva… parnaia

Spuneam aici de tragedia copilului lui Ciprian și al Florentinei. Ei bine, încep să se întrezărească

Leave a Comment

(required) 
required 
(required) 

  
Enter Code Here: Required